ThemaAchtergrond

Annick vertelt over de rol van communicatie in haar werk.

Lees meer

Om personeel te werven via social media is het belangrijk je op de juiste manier te profileren als werkgever, ook wel employer branding genoemd.

Lees meer

De leukste vacaturetekstclichés!

Lees meer

Niet discriminerende taal in vacatureteksten.

Lees meer

In het communicatievak is creativiteit volgens mij onmisbaar!

Lees meer

Heel veel mensen denken dat ze niet creatief zijn. Maar dat is een misverstand!

Lees meer

Creatieve dochter

  • Achtergrond

Ik vind zelf dat ik hele creatieve dochters heb. De oudste bijvoorbeeld heeft heel wat leuke gedichten/kunstwerkjes voor me gemaakt.

Lees meer

Roelien Gorter begon ongeveer een jaar geleden bij Frion in Zwolle als senior communicatieadviseur. “Ik voel me er als een vis in het water,”…

Lees meer

Een communicatiestrategie… veel communicatieprofessionals hebben er gemengde gevoelens bij. Love it or hate it?

Lees meer

Het maken van goede content begint bij een goede strategie. Een contentstrategie is een plan dat je maakt voor het maken en verspreiden van…

Lees meer

Heleen Mes is Founder HXWork & LinkedIn group Employee Experience Nederland/België. Ze schreef een interessant artikel over het werken met persona’s in de HR….

Lees meer

Een ijkpersoon/persona is een ‘gemiddelde’. Een fictief, maar realistisch, persoon die staat voor de hele doelgroep die je wilt bereiken.

Lees meer

Hoe maak je een persona?

  • Achtergrond
  • Handvatten
  • Link

Om een persona te kunnen maken heb je informatie nodig over je huidige klanten of mensen waar bij je iets wilt bereiken.

Lees meer

Identiteit: ‘zelfinterview’

  • Achtergrond
  • Interview

Ik weet niet of het woord bestaat, maar ik besloot om voor het thema van januari ‘identiteit’ mezelf te interviewen. Dat leek me wel…

Lees meer

Als het gaat om de identiteit van je bedrijf of organisatie, wordt vaak het dna als metafoor gebruikt. En niet voor niets. Je dna…

Lees meer

Als het gaat om identiteit, dan kunnen missie en visie niet ontbreken. Missie en visie: hoe zit het ook alweer?

Lees meer

De crux van kernwaarden

  • Achtergrond
  • Handvatten

Welke organisatie is er niet professioneel, klantvriendelijk en staat voor kwaliteit? Veel kernwaarden die bedrijven of organisaties hanteren zijn (een beetje) cliché.

Lees meer

Laaggeletterdheid

  • Achtergrond
  • Tip

1 op de 6 mensen heeft moeite met lezen. Hoe zit dat en wat kun je er aan doen?

Lees meer

Taalniveaus

  • Achtergrond

In Europa is een indeling in taalniveaus gemaakt die kan worden toegepast op alle Europese talen.

Lees meer

Het blijkt dat video-vergaderen veel vermoeiender is dan gewoon vergaderen. Dat komt doordat je het oogcontact mist.

Lees meer

Recruitmentbureau Robert Walker heeft een indeling gemaakt van typen thuiswerkers. Ook is daarbij gekeken naar wat elk type nodig heeft. In welk type herken…

Lees meer

Bronnen

  • Achtergrond

Hier kun je zien welke bronnen we hebben gebruikt bij het samenstellen van dit thema.

Lees meer
© 2021 Prima Content | Grafisch ontwerp Fokko Ontwerp | Technische realisatie Sieronline B.V.