Ardennenplezier en social media

Over Ardennen Plezier

Judit en haar man Henk Vrielink zijn de eigenaren van Ardennen Plezier. In 2008 begonnen ze met zes appartementen in de Ardennen, inmiddels verhuren ze meer dan 1600 vakantiehuizen in de Belgische Ardennen, de Duitse Eifel en Luxemburg.

Het hoorde zo

Judit beheert de social media kanalen van Ardennen Plezier. Al in 2012 startte ze een bedrijfspagina op Facebook. Judit: “Eigenlijk begon ik destijds met Facebook omdat ‘het hoort’ dat je als bedrijf op Facebook zit. Je kijkt toch naar andere reisbureaus en wat zij doen. Het was toen nog maar de vraag of Facebook het juiste kanaal was.” Inmiddels heeft de pagina ruim 4.600 volgers en is er afgelopen jaar een account bijgekomen: Eifelplezier, om deze streek en de huisjes apart te kunnen promoten.

Vaker posten

“In het begin postte ik niet zoveel, hooguit eens in de week. Toen had ik ook nog geen bedrijfspagina. Meestal was het een bericht over wat er te doen is met wat foto’s, om reclame te maken voor de Ardennen. Tegenwoordig plaats ik drie keer per week iets. Twee keer doordeweeks, op dinsdag en donderdag, en op zondag. Zondag is bewust gekozen, want dat is een goede dag, die posts zijn dan vaak ook wat uitgebreider. Die andere dagen zijn niet bewust gekozen, maar dan is het mooi verspreid over de week. Op die dagen post ik vaak wel tussen de middag, als mensen lunchpauze hebben, dus daar is wel weer over nagedacht.”

Interactie

“Mijn posts bestaan vaak uit een korte, pakkende tekst met een link naar de website en vier à vijf foto’s. Ze gaan vaak over bezienswaardigheden in de buurt en natuurlijk over de huisjes. Ik merk dat posts van mooie huizen met goede foto’s, bijvoorbeeld van een zwembad, het goed doen. Hetzelfde geldt voor een vraag stellen aan je volgers. Ook aanbiedingen leveren meestal interactie op, die worden veel geliket en gedeeld. Via Google Analytics bekijk ik vervolgens of een post een boeking heeft opgeleverd.”

Beleving

“We zetten Facebook echt in voor de beleving. Ik gebruik ook een andere toon dan bijvoorbeeld in de nieuwsbrief. Op Facebook gebruik ik ‘je’, terwijl ik in de nieuwsbrief de lezer met ‘u’ aanspreek.” De kracht van Ardennen Plezier is het persoonlijke. Judit en haar man gaan regelmatig de huizen bekijken. Daar post Judit dan ook over. Sinds kort is Ardennen Plezier ook actief op Instagram. Judit: “Ik ben er nog niet zo in thuis, maar ik ga me er in verdiepen, want het lijkt me wel een goed kanaal voor ons!”

© 2021 Prima Content | Grafisch ontwerp Fokko Ontwerp | Technische realisatie Sieronline B.V.