Content

Content is er in allerlei soorten en vormen. Op social media en websites, en op/in veel andere communicatiemiddelen. Dat je er niet omheen kunt, is zo langzamerhand iedereen wel duidelijk.

Maar hoe pak je het aan? En wat als de tijd je ontbreekt? Wij kunnen content voor je maken, bij voorkeur op basis van een content- of communicatiestrategie. Hoe we aan die content komen, dat spreken we samen af. Op basis van interviews of input vanuit jouzelf, op basis van research of een combinatie daarvan. Alles is mogelijk. Op uurbasis of via een abonnement.

Dit kunnen wij je uit handen nemen (net waar jij behoefte aan hebt):

  • Content ophalen, schrijven en maken (contentcreatie) geschikt voor diverse on- en offline communicatiekanalen
  • Het publiceren en posten van content en actief reageren op interactie
  • De effecten van content monitoren en de resultaten daarvan in beeld brengen.

Waar is content te vinden?
Jouw organisatie barst van de content, maar hoe krijgen we die eruit? Jouw kennis van de stakeholders, organisatie en de mensen combineren we met onze kennis, ervaring en creativiteit. We spreken samen af wat voor jullie de beste manier is om de content boven water te halen. Dat kan door middel van interviews, maar er zijn nog meer manieren toe te passen.

Wat te doen met de content?
Op basis van de strategie en persona’s gaan we de content maken, zodat deze geschikt is voor de diverse communicatiekanalen, zoals social media, de website, nieuwsbrief, een printpublicatie, enz. Ook kunnen we formats bedenken die jouw publiek aanspreken.

De content die we kunnen maken, is bijvoorbeeld in de vorm van blogartikelen, social media posts, nieuwsbrieven, whitepapers of content voor websites.

Content klaar? Publiceren maar!
Wanneer de content is vertaald voor verschillende kanalen, is het tijd om te gaan posten of publiceren. Dat doen we op de afgesproken kanalen en in de afgesproken frequentie, waarbij we rekening houden met de actualiteit.

Social media monitoren: basis of uitgebreid
Door te monitoren weten we hoe de content werkt: welke content spreekt meer aan dan andere?  We bieden twee manieren van monitoren aan. Basis en uitgebreid. Basis monitoren doen we zelf. We kijken o.a. naar het bereik, aantal likes en reacties en de mate van interactie. Als je wilt dat er een uitgebreide monitoring plaatsvindt, dan schakelen we hiervoor een gespecialiseerde partner in.

© 2021 Prima Content | Grafisch ontwerp Fokko Ontwerp | Technische realisatie Sieronline B.V.