Content

Content is er in allerlei soorten en vormen. Op social media en websites, en op/in veel andere communicatiemiddelen. Je kunt er niet meer omheen!

Maar hoe pak je het aan? En wat als de tijd je ontbreekt? Ik kan content voor je maken, bij voorkeur op basis van een content- of communicatiestrategie. Hoe ik aan die content kom, dat spreken we samen af. Op basis van interviews of input vanuit jouzelf, op basis van research of een combinatie daarvan. Alles is mogelijk. Op uurbasis of via een abonnement.

Dit kan ik je uit handen nemen (net waar jij behoefte aan hebt):

  • Content ophalen, schrijven en maken (contentcreatie) geschikt voor diverse on- en offline communicatiekanalen
  • Het publiceren en posten van content en actief reageren op interactie
  • De effecten van content monitoren en de resultaten daarvan in beeld brengen.

Waar is content te vinden?
Jouw organisatie barst van de content, maar hoe krijgen we die eruit? Jouw kennis van de stakeholders, organisatie en de mensen combineren we met mijn kennis, ervaring en creativiteit. We spreken samen af wat voor jullie de beste manier is om de content boven water te halen. Dat kan door middel van interviews, maar er zijn nog meer manieren voor.

Wat te doen met de content?
Op basis van de strategie en persona’s ga ik de content maken, zodat deze geschikt is voor de diverse communicatiekanalen, zoals social media, de website, nieuwsbrief, een printpublicatie, enz. Ook kan ik samen met jullie formats bedenken die jouw publiek aanspreken.

De content die ik kan maken, is bijvoorbeeld in de vorm van blogartikelen, social media posts, nieuwsbrieven, whitepapers of content voor websites.

Content klaar? Publiceren maar!
Wanneer de content is vertaald voor verschillende kanalen, is het tijd om te gaan posten of publiceren. Dat doe ik op de afgesproken kanalen en in de afgesproken frequentie, waarbij ik rekening houd met de actualiteit. Natuurlijk kun je de content ook zelf plaatsen.

Social media monitoren: basis of uitgebreid
Door te monitoren weten we hoe de content werkt: welke content spreekt meer aan dan andere?  Ik kan zelf de basis monitoren. Ik kijk dan o.a. naar het bereik, het aantal likes en reacties en de mate van interactie. Als je wilt dat er een uitgebreide monitoring plaatsvindt, dan kunnen we hier een gespecialiseerde partij voor inschakelen.

© 2024 Prima Content | Grafisch ontwerp Fokko Ontwerp | Technische realisatie Sieronline B.V.