Karlijn Timmermans, communicatieadviseur bij Proscoop:
“Als communicatieadviseur maak ik deel uit van een beleidsoverleg rondom Covid-19 en bekijken we wat er nodig is om te communiceren. Dat doen we via een speciaal hiervoor ontwikkelde interne nieuwsbrief. Verder ondersteun ik bij het faciliteren van bijvoorbeeld een betaald Zoom-account zodat je langer dan 45 minuten met elkaar kunt overleggen. En we organiseren webinars. De eerste spreker zou eerst alleen intern (live) komen spreken, maar we bieden webinars nu ook voor externe relaties aan.
Bij Proscoop hebben de teams onderling veel (informeel) contact. Dat doen ze tussen de 1 en 3 keer per week via Teams. Het servicebureau heeft wekelijks een koffiemoment via Teams. Dat is echt bedoeld om even bij te praten, te kletsen. Organisatiebreed hebben we ook één keer zo’n koffiemoment gehad, maar dat was geen succes. Je zit dan met teveel mensen tegelijk bij elkaar, het is rommelig en je gaat al snel door elkaar praten. Wat we merken is dat overleggen soms langer duren dan normaal, je start meestal even met hoe het gaat met iedereen en neemt toch even de tijd om naar elkaar te luisteren. Verder zijn er wel appgroepjes waar het informele meer plaatsvindt.
Eind juni zouden we een personeelsuitje hebben, maar dat hebben we in een andere vorm gegoten. Een gezamenlijke lunch via Zoom met een interactief programma, dit was erg leuk.”