Wat is interessant om te meten op LinkedIn?

Als je bijdragen post op social media is er veel te meten en evalueren. Ook op LinkedIn is er veel mogelijk. In dit artikel belichten we een aantal interessante gegevens die te vinden zijn over je bedrijfspagina op LinkedIn (we gaan dus niet uit van je persoonlijke profiel).

Als je naar je bedrijfspagina gaat, kom je in de beheerdersweergave. Bovenin zie je een balk met ‘home’, ‘content’, ‘statistieken’ en ‘activiteit’.

Helemaal rechts zie je dan nog de aanduiding ‘tools voor beheerders’. We gaan nu in op het onderdeel statistieken.

Statistieken

Bezoekers
Het eerste onderdeel onder statistieken is ‘bezoekers’. Je vindt hier het totaal aantal paginaweergaven en unieke bezoekers over de afgelopen 30 dagen. LinkedIn meet de gegevens van desktop en mobiel. In de grafiek daaronder kun je door middel van het pijltje de periode en pagina aanpassen. Daaronder vind je demografische gegevens van bezoekers. Hier kun je filteren op functie, locatie, senioriteitsniveau, bedrijfstak en bedrijfsgrootte.

Updates
Het tweede onderdeel onder statistieken is ‘updates’. In het eerste onderdeel daarvan, met de vreemde benaming ‘hoogtepunten bijwerken’, vind je het totale aantal markeringen als interessant, commentaren en het aantal keren dat je updates zijn gedeeld in de afgelopen 30 dagen. De eerste grafiek zijn statistieken over updates. Je vindt hier het aantal weergaven en het interactiepercentage ((klikken + markeringen als interessant + commentaren + gedeeld + gevolgd) / weergaven)) in een bepaalde periode. Het derde onderdeel ‘statistieken over interacties voor individuele updates’ is ook erg interessant. Hier kun je zien welke bijdragen het goed deden en welke wat minder.

Volgers
Het derde en laatste onderdeel van Statistieken is ‘volgers’. Je vindt hier allereerst het aantal volgers en het aantal nieuwe volgers in de afgelopen maand. De grafiek is niet zo interessant, maar het onderdeel daaronder wel: alle volgers. Je vindt daar een lijst met je volgers. De meest recente volger staat bovenaan. Bij ‘demografische gegevens van volgers’ in het onderdeel daaronder vind je weer het filter van functie, locatie, senioriteitsniveau, bedrijfstak en bedrijfsgrootte. Daarna vind je een overzicht van bedrijven waar je je mee wilt vergelijken (dit kun je zelf instellen). Hoe doet de concullega het?

Ook leuk

Je kunt overigens gegevens uit de onderdelen van statistieken exporteren naar Excel. Tot slot lichten we nog een leuke mogelijkheid uit. Onder ‘tools voor beheerders’ (linksbovenin) staat ‘connecties uitnodigen’. Je kunt de connecties die je zelf hebt (op je eigen profiel) uitnodigen om je bedrijfspagina te volgen. Je kunt per persoon bepalen of je hem of haar daartoe wilt uitnodigen. Zo kun je het aantal volgers van je pagina laten groeien.

© 2021 Prima Content | Grafisch ontwerp Fokko Ontwerp | Technische realisatie Sieronline B.V.